خانه / ایرانگردی / قزوین / سد سپهسالار در قزوین

سد سپهسالار در قزوین

سد سپهسالار یکی سدهای قدیمی ایران به شمار می رود. این سد در استان قزوین قرار دارد. دراین پست به توضیح مختصری در مورد سد سپهسالار پرداخته ایم. سد سپهسالار در فاصلهٔ ۳ کيلومترى سد سيد على خان.بند سنگى ديگرى نيز وجود دارد که به نام سد سپهسالار معروف است. اين بند در سال ۱۳۳۶ هـ.ق به منظور تأمين آب بيش‌تر براى روستاى شريف‌آباد که از املاک محمدولى خان سپهسالار تنکابنى بود، ‌ توسط وى بنا گرديد. اين سد نيز به صورت يک ديوار سنگى به کمک سنگ‌هاى تراشيده به طول ۵۰ و ارتفاع ۱۲ متر بنا شده است. دريچه‌هاى سد از لوله‌هاى آهنى با قطر زياد ساخته شده‌اند. در حال حاضر، اين سد کاملاً ويران شده است. 

رودخانه ارنزک (یا رودخانه ارنجک) که سد سیپهسالار بر روی این رود قرار دارد
رودخانه ارنزک (یا رودخانه ارنجک) که سد سیپهسالار بر روی این رود قرار دارد

بوم گردی در استان قزوین

 در استان قزوین می توانید با سفر به روستا ها از طییعت گردی و بوم گردی لذت ببرید. روستای آتان، روستای اکوجان، روستای یله گنبد و روستای اندج، روستای حصار، روستای زرآباد از روستاهای دیدنی استان قزوین به شمار می روند. این روستاها به عنوان جاذبه های طبیعی قزوین یه شمار می رود.

جاذبه های گردشگری معروف قزوین

کاخ چهلستون قزوین (عمارت کلاه فرنگی)  موزه خوشنویسی قزوین   باغ صفوی سردر عالی قاپو قزوین. دریاچه اوان قزوین قلعه الموت قزوین    کلیسای کانتورخانه امینی ها قزوین (حسینیه امینی ها)  کافر گنبد قزوین آب انبار سردار کوچک در قزوین.

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم. اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت. اطلاعات تکمیلی ااماعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره. دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید. تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

مطلب پیشنهادی

سرای سعدالسلطنه قزوین

سرای سعدالسلطنه قزوین را بیشتر بشناسیم. قزوین یکی از شهرهاي تاریخی و باستانی است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *