خانه / جهانگردی / منطقه ایمرتی گرجستان

منطقه ایمرتی گرجستان

ایمرتی گرجستان یکی از مناطق دیدنی برای سفرهای خارجی محسوب می شود. ایمرتی (به گرجی: იმერეთი) (تلفظ: Imereti) یکی از استان‌های گرجستان است به مرکزیت کوتائیسی. در قسمت مرکزی غرب گرجستان، استان تاریخی–جغرافیایی ایمرتی قرار دارد. در شمال، ایمرتی با دره تنگ کوهستانی کومو سوانتی و چاله (راچا–لچخومی) همجوار است. به علت نزدیکی بسیار زیاد شرایط طبیعی، اقتصادی و تاریخی می‌توان آن را جزو ایمرتی به شمار آورد.

 ایمرتی و راچا-لچخومی روی هم مساحتی برابر ۱۱۰۰۰ کیلومتر مربع دارد. این استان از موقعیت جغرافیایی خوبی بر خوردار است. جاده‌های زمینی و خطوط هوایی امکان ارتباط این منطقه به صنعتگری مشهورند. ایمرتی از ۱۲ ناحیه اداری تشکیل شده‌است. مساحت آن ۶۳۴۹ کیلومتر مربع است. آکاکی تسرتلی، نویسنده نامی گرجی در این منطقه به دنیا آمده است.

برای اطلاعات بیشتر برای سفر به کشور گرجستان اینجا را کلیک کنید.

منطقه ایمرتی گرجستان
منطقه ایمرتی گرجستان

کشاورزی و اقتصاد منطقه ایمرتی گرجستان

اراضی کشاورزی ایمرتی ۸٫۲۱۴ هزار هکتار است که از آن میان ۱٫۷۹ هزار هکتار را اراضی زیر کشت تشکیل می‌دهد. بیشترین فعالیت‌های اقتصادی این منطقه در کنار مسیر اصلی گذر جاده و راه آهن منطقه در کنار شهرهای کوتائیسی، زستافونی و سامتردیا انجام می‌گردد. حدود نیمی از فعالیت‌های اقتصادی منطقه در کوتائیسی صورت می‌گیرد. این فعالیت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد از فعالیت‌های اقتصادی گرجستان را شامل می‌شود.

در رابطه با سرمایه‌گذاری‌های خارجی مهم منطقه می‌توان به کارخانه فروآلیاژ زستافونی اشاره کرد که با سرمایه‌گذاری‌های خارجی فعالیت می‌نماید. بخشی از محصولات تولیدی این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌باشد.

منطقه ایمرتی گرجستان
منطقه ایمرتی گرجستان

رودخانه های منطقه ایمرتی گرجستان

رودهای اصلی منطقه ایمرتی گرجستان: ریونی، تسخنیس تسقالی، قویریلا، دزیرولا، چخریملا، چولابوری، خانیس تسقالی، ساکرائولا و … می‌باشند که همه این‌ها به رودخانه ریونی ریخته و سپس به آرامی به سوی دریای سیاه روان می‌شوند.

طبیعت زیبای منطقه ایمرتی گرجستان
طبیعت زیبای منطقه ایمرتی گرجستان

منطقه ایمرتی در کشور گرجستان

منطقه ی ایمرتی در واقع بخشی از پادشاهی کولچیس است. منطقه ای افسانه ای که به وفورطلا معروف شده است. حفاری های باستان شناسی در این ناحیه نشان میدهد که یهودیان یونانی زندگی و تجارت پررونقی دراین نقطه داشته اند.مجسمه های برنزوطلا که خیلی استادانه ساخته شده اند. جواهرات وظروف شیشه ای نشان میدهد که حداقل از اوایل عصر برنز ایمرتی مهد فرهنگ و تمدن باشکوهی بوده است. پیشینه ی بسیاری از آثار فرهنگی و تاریخی ایمرتی به قبل از عصرنوسنگی (اواخر عصرحجر) برمیگردد.ولی از طرفی معماریهای مدرن زیادی نیز در این نقطه وجوددارد.

 

طبیعت زیبای منطقه ایمرتی گرجستان
طبیعت زیبای منطقه ایمرتی گرجستان

سرگرمی و ماجراجویی در منطقه ایمرتی گرجستان

ایمرتی دارای طبیعتی بکر و زیباست. دره های عمیق. رودها و آبشارهای خروشان و همچنین غارهای دیدنی. این مکان را به محلی غیرقابل چشم پوشی برای توریستهای ماجراجو تبدیل کرده است. در بسیاری از این غارها میتوان دریاچه های زیرزمینی و حتی رد پای واقعی دایناسورها. را که سالها غیرقابل دسترسی بوده است را مشاهده نمود.

این پارک یکی از مناطقی است که از لحاظ اکولوژیکی کاملا دست نخورده و بکر باقیمانده است. منطقه  توشتی باقله های پوشیده از برف، جنگلهای بی همتای کاج، رودهای عمیق، روستاهای قدیمی و قله های باستانی در میان کوههای قفقاز قرار گرفته است. توشتی راکوه هایی با ارتفاع بیش از چهار هزار و هشتصد متر ارتفاع. مرغزارهای آلپ، کوه های یخی، رودخانه ها، جنگلهای حفاظت شده کاج وقله های همیشه پرازبرف در برگرفته اند. توشتی همواره مورد توجه ونظربازدیدکنندگان ، نژادشناسان، زیست شناسان و عکاسان و ماجراجویان بوده است.

تفریح و سرگرمی در منطقه ایمرتی گرجستان
تفریح و سرگرمی در منطقه ایمرتی گرجستان

چگونه به ایمرتی برویم

ارزانترین راه برای رسیدن از ایمرتی به تفلیس به اتوبوس یا مینی بوس  است که هزینه ۵ دلار و ۳ساعت و ۵۰ دقیقه طول می کشد. سریع ترین راه برای رسیدن از تفلیس به ایمرتی تاکسی است که هزینه آن ۵۰ تا ۶۵ دلار است و ۲ ساعت و ۵۷ دقیقه طول می کشد.

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم. اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت. اطلاعات تکمیلی ااماعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره. دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید. تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

مطلب پیشنهادی

فرهنگ گرجستان

فرهنگ گرجستان

گرجستان کشوری است با فرهنگی بسیار غنی وباستانی با پیشینه ی چندهزارساله.دانش و شناخت آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *