خانه / ایرانگردی / زنجان / سرای حاج فرج عباسیون واقع در بازار بزرگ زنجان

سرای حاج فرج عباسیون واقع در بازار بزرگ زنجان

به شهر زنجان خوش آمدید. سرای حاج فرج عباسیون در بازار بزرگ زنجان. و در قسمت بازار بالا قرار گرفته است. این سرا در شرق سرای تیرچی لر و در روبروی امامزاده سید ابراهبم در خیابان توحید واقع شده است. دالان ورودی این سرا در وسط ضلع شمالی بنا به خیابان توحید باز می شود. همچنین مانند سراهای همجوار در ضلع جنوبی دارای ورودی بوده.، که دسترسی محلی به سرا را فراهم می آورده است.

سرای حاج فرج عباسیون
سرای حاج فرج عباسیون

کاربرد سرای حاج فرج عباسیون در گذشته

این سرا در جنوب قبلا دارای دو حیاط کوچتر بوده. که بعنوان محل نگهداری حیوانات باربر و همچنین بعنوان برف انداز مورد استفاده قرار می گرفته است. نکته ای که در اینجا لازم به یاد آوریست اینست که این سراها بیشتر توسط روستاییان مورد استفاده قرار می گرفته و به این گروه خدمات می دادند. در ساخت این سرا خشت و آجر بیشترین کاربرد را داشته است.

سرای حاج فرج عباسیون از اماکن گردشگری زنجان به شمار می رود.  

لیوان ماگ تولد مهرماه

در سایت ژینرمی هرچی میخوای سفارش بده تا روی لیوان ماگ چاپ بشه
در سایت ژینرمی هرچی میخوای سفارش بده تا روی لیوان ماگ چاپ بشه

 

مطالب مربوط به این پست برگرفته از کتاب  کتاب مجموعه بازار بزرگ زنجان – زمینه ها و سیر تحولات فرهنگی، تاریخی – اجتماعی موثر بر شکل گیری آن – نویسنده و مولف : علی نور اللهی) می باشد. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اماکن دیدنی و تاریخی بازار زنجان این کتاب را مطالعه فرمایید.

سخنی با خواننده عزیز:

 امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت اطلاعات تکمیلی اعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به صورت متنی و … دارید لطفا با گروه هورا تور در میان بگذارید تا بتوانیم اطلاعات جامع تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

گردآوری اطلاعات: سایت هوراتورwww.horatour.ir  

منابع :

 کتاب مجموعه بازار بزرگ زنجان – نویسنده و مولف : علی نور اللهی

 

مطلب پیشنهادی

سرای سندانی در بازار بزرگ زنجان

سرای سندانی در بازار بزرگ زنجان

سرای سندانی در بازار بزرگ زنجان و در قسمت بازار بالا قرار گرفته است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *