خانه / ایرانگردی / گیلان / روستای سرولات کجاست؟

روستای سرولات کجاست؟

به استان گیلان شهر چابکسر روستای سرسبز سرولات خوش آمدید. در این پست سعی بر آن دارم. که در مورد روستای سرولات، موقعیت مکانی، شرایط آب و هوایی سوغاتی. و شرایط شب مانی آن صحبت کنیم. روستای سرولات در ۳ کیلومتری شهر چابکسر قرار دارد. این روستا در کنار دو رودخانه پرآب آچی رود و کورئه  واقع شده است. که علت سرسبزی جنگلها و درختان و باغات میوه را میتوان از آنها نشات گرفت. روستای سرولات مسیر ورودی چند روستا به نامهای چنگسرا، لیکلام، لیمه سرا، منه سئه، پشتاسران و چند روستای دیگر نیز هست.

روستای سرولات کجاست؟
روستای سرولات کجاست؟

روستای سرولات کجاست؟

روستای سرولات در ۲۲ کیلومتری رامسر واقع شده. اما نزدیکترین شهر به آن چابکسر است. این روستا در ۳ کیلومتری جنوب چابکسر قرار گرفته، در کنار رودخانه آچیرود و در دامنه کوه‌های البرز. این روستا هم جنگل دارد، هم رود، هم منظره‌ای رو به دریا و هم باغ‌های میوه. این منطقه در بالای کوه‌های گیلان و مشرف به دریای خزر است. از سمت رامسر که به سمت رشت بروید به شهر کوچکی با کلی مغازه و پارک‌ های ساحلی  زیبا می‌رسید به اسم چابکسر. به میدان آخر چابکسر که برسید راهی از جاده کناره جدا می‌شود که مستقیم به بالای کوه می‌رود. این جاده شیب خیلی تندی دارد و هر چقدر جلوتر بروید باریکتر می‌شود تا اینکه در یک جاده خاکی می‌افتید. کمی مانده به آخر جاده به روستای کوچکی می‌رسید به اسم لیمه سرا. در لیمه سرا ۳۹ خانواده زندگی میکنند و کل جمعیتش ۱۳۹ نفر بیشتر نیست. جاده را که تا ته ادامه بدهید به سرولات می‌رسید.

چاپ روی ماگ و چاپ روی لیوان

ماگ و لیوان طرح تولد

تو فروشگاه ژینرمی

چاپ روی ماگ تولد آذر ماه AZAR-WHITE-028 ماگ سرامیکی
چاپ روی ماگ تولد آذر ماه  ماگ سرامیکی فروشگاه اینترنتی ژینرمی

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم. اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت. اطلاعات تکمیلی اعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره. دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید. تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

منابع:

top-travel.ir/روستای-سرولات/

 

 

مطلب پیشنهادی

پل لوشان در استان گیلان

پل لوشان در استان گیلان

به استان گیلان خوش آمدید. شهرستان لوشان، در جنوبی‌ترین قسمت استان گیلان و در مسیر …

3 ديدگاه

  1. مرزسی مطالب حرف نداره تشک ر هورا تور هورا به هورا تور مهربان

  2. سرولات از نظر اکو سیستم منطقه ای جز زیباترین و بکرترین مناطق شمالی ایران و جنگلهای هیرکانی میباشد. بنده با حدود ۳۷ سال سابقه تدریس در حوزه صنعت توریسم و بوم گردی به جرات میتوانم بگویم که سرولات پتانسیل فراوانی برای جذب تورسیم در منطقه را دارا میباشد. جا دارد از دست اندرکاران این سایت تشکر ویژه به عمل بیاورم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *