خانه / ایرانگردی / قزوین / برج سنگی با کتیبه کوفی در استان قزوین

برج سنگی با کتیبه کوفی در استان قزوین

به استان قزوین خوش آمدید. برج سنگی با کتیبه کوفی بر روی تپه ای در جانب شمال شرقی قلعه ساسان از دهستان طارم قرار گرفته است. برج سنگی ویرانه با سنگ لاشه و ملاط گچ ساخته شده. با گذشت زمان، این برج آسیبهای فراوانی دیده است. در سال شصت و (دو میلادی). این برج توسط یکی از باستان شناسان خارجی به نام «ویلی» مورد مطالعه قرار گرفته است. در این بررسی، کتیبه ای به خط کوفی تزئینی در قسمت زیر سقف آن مشاهده شده. که فقط دو کلمه آن باقی مانده و بقیه آن فرو ریخته است.خط کوفی این کتیبه، از نظر زیبایی و ارزش های هنری، از زیباترین نمونه های خط کوفی تزئینی به حساب می آید.

برج سنگی با کتیبه کوفی یکی از اماکن دیدنی قزوین به شمار می رود.

 

طبیعت زیبای روستای طارم قزوین
طبیعت زیبای روستای طارم قزوین

سایر  روستا ها و اماکن دیدنی قزوین

کاخ چهلستون قزوین (عمارت کلاه فرنگی)  موزه خوشنویسی قزوین   باغ صفوی سردر عالی قاپو قزوین. دریاچه اوان قزوین قلعه الموت قزوین    کلیسای کانتورخانه امینی ها قزوین (حسینیه امینی ها)  کافر گنبد قزوین آب انبار سردار کوچک در قزوینحمام صفا (حمام حاج محمد رحیم)چشمه آب گرم یله گنبد، روستای یله گنبد، روستای اکوجان، روستای آتان، برج باراجین، دروازه های شهر قزوین، دژ لمسر (قلعه لمسر).

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم. اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت. اطلاعات تکمیلی ااماعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره. دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید. تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

مطلب پیشنهادی

آب انبار مسجد جامع قزوین

آب انبار مسجد جامع قزوین

آب انبار مسجد جامع قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *