خانه / تصاویر و فیلم / تصاویر موزه خوشنویسی در شهر قزوین

تصاویر موزه خوشنویسی در شهر قزوین

به شهر قزوین حوش آمدید. همانگونه که مستحضرید قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مشهور است. در این شهر اساتید و هنرمندان خوشنویسی مشهوری وجود داشته و دارد. این اساتید برای رونق و شکوه این هنر متحمل سختیها زحمات بسیاری شده اند.  این موزه در کاخ چهلستون (عمارت کلاه فرنگی) قزوین و در داخل باغ صفوی واقع شده است. در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی کاخ چهلستون به عنوان گمجینه اشیاء تاریخی و باستانی مورد استفاده قرار می گرفته. اکنون این کاخ به موزه خوشنویسی در شهر قزوین تبدیل شده است. بنای موزه خوشنویسی در شهر قزوین از اماکن تاریخی این شهر به شمار می رود.

نوع خط آثار موجود در موزه خوشنویسی در شهر قزوین

اکثر آثار خوشنویسی موجود در این موزه به خط نستعلیق و شکسته نستعلیق می باشند. این آثار هنری به دست استادان خط قزوینی و سایر نقاط ایران از زمان های گذشته تا کنون می باشد. نوع نگارش این آثار نمایانگر هنر خوشنویسی مکتب قزوین هستند. در موزه خوشنویسی چهل ستون قزوین قرآنهای نفیس و متون مذهبی ارزشمندی نگهداری می شود. در این پست سعی بر ان شده تا گزارش تصویری از موزه خوشنویسی قزوین برای خوانندگان عزیز فراهم شود.

اطلاعات دسترسی به موزه خوشنویسی قزوین

این عمارت در مرکز شهر قزوین و در میدان آزادی ( سبزه میدان ) قرار دارد. برای ورودی به این کاخ، باید ورودی پرداخت. زمان بازدید از کاخ و موزه چهل ستون قزوین از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر می باشد اما موزه در روزهای سوگواری رسمی تعطیل است. این موزه از اماکن گردشگری قزوین به شمار می رود.

مطلب پیشنهادی

تصاویر کاروانسرای هجیب قزوین

تصاویر کاروانسرای هجیب قزوین

گزارش تصویری از کاروانسرای هجیب قزوین. در زمان های قدیم مسافرانی که عازم شهرهای طولانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *