خانه / ایرانگردی / قزوین / قلعه نویزر شاه قزوین

قلعه نویزر شاه قزوین

به استان قزوین خوش آمدید. قلعه نویزر شاه از جمله قلعه هایی که به خاطر موانع طبیعی اش مستحکم و تسخیر ناپذیر بوده است. در شهرستان قزوین واقع شده، بالای کوهی با دیواره های صخره ای که به درههای اطراف منتهی شده است. درست در شمال شرقی روستای گرم رود، جایی در شرق شتر خان، هنوز دیوارهای قسمتی از قلعه را می توان دید.که در بالای یکی از آنها روزنی قرار دارد.و همچنین از بناهای این قلعه هنوز چند اتاق و ساختمان بزرگ، استوار است گفتنی است که اسماعیلیان برای آن که بتوانند به تمامی منطقه تسلط داشته باشند. و همچنین بتوانند از آن حفاظت کنند در طول راه های کوهستانی که از ارتفاعاتی چون سیالان می گذشت.و به سوی شمال و کنار دریا می رفت، قرارگاهها و برج های مراقبت برپا می کرده اند.

که در این ناحیه ویرانه برجها و قلعه های دیگری چون ” ایلان “، ” سفید در ” و قلعه ای در نزدیکی روستای فرندج. بر فراز کوه و همچنین قلعه نویز شاه که بلندترین نقطه آن ۲۰۰۰ پا ارتفاع دارد. این قلعه از اماکن تاریخی قزوین محسوب می شود. از جمله آثار برجها و قلعه های حفاظتی در طول راههایی هستند که به ” قلعه الموت” منتهی می شود.بقایای قلعه نویزر شاه در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۵۵۵۱. به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قسمتی از مسیر قلعه نویزر شاه قزوین
قسمتی از مسیر قلعه نویزر شاه قزوین

مسیر دسترسی قلعه نویزر شاه قزوین

شهرستان قزوین، بخش الموت، شمال شرقی روستای گرم رود؛ بر فراز کوهی واقع شده است. برای بازدید از این مکان دیدنی نیاز به کوهنوری ساده می باشد. این قلعه از اماکن دیدنی قزوین به شمار می رود.

قلعه نویزر شاه قزوین
قلعه نویزر شاه قزوین

سایر قلعه های استان قزوین

تپه اوقلان قیزقلعه سی، تپه قز قلعه نهران، تپه قلعه بش قارداش ۱، تپه قلعه بش قارداش ۲، تپه قلعه ترکان، تپه قلعه دیبی، تپه قلعه شماره (۱)، تپه قلعه شماره (۲)، تپه قلعه قدیمی، تپه قلعه کافران ۱، تپه قلعه کمر، تپه قلعه گردن هیر، تپه قلعه مرز، تپه قیز قلعه، تپه گور قلعه، تپه یوخاری قلعه۱، قلعه الموت، قلعه جوتان، قلعه خول خویه چال، قلعه ساسان، قلعه سمیران، قلعه شمشیروند، قلعه شیرکوه، قلعه معلم خانی، قلعه نویزر شاه، قلعه یزجرد، کافرقلعه، یوخاری قلعه ۲.

سایر اماکن دیدنی قزوین

کاخ چهلستون قزوین (عمارت کلاه فرنگی)، موزه خوشنویسی قزوین، باغ صفوی، سردر عالی قاپو قزوین. دریاچه اوان قزوین، قلعه الموت قزوینکلیسای کانتورخانه امینی ها قزوین (حسینیه امینی ها)، کافر گنبد قزوین، آب انبار سردار کوچک در قزوینحمام صفا (حمام حاج محمد رحیم)برج سنگی با کتیبه کوفی، چشمه آب گرم یله گنبد.

منظره ای زیبا از دره الموت
منظره ای زیبا از دره الموت

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم. اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت. اطلاعات تکمیلی ااماعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره. دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید. تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

مطلب پیشنهادی

آب انبار مسجد جامع قزوین

آب انبار مسجد جامع قزوین

آب انبار مسجد جامع قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *