خانه / ایرانگردی / قزوین / سد سیدعلی خان در قزوین

سد سیدعلی خان در قزوین

سد سیدعلی خان از جاذبه های دیدنی استان قزوین است. در این پست به معرفی کوتاه این سد پرداخته ایم. یکی از رودهایی که بخشی از باغ های اطراف قزوین را سیراب می کند. رودخانه ارنزک است که از نزدیکی روستای میزوج واقع در بیست کیلومتری شمال قزوین سرچشمه می گیرد. بر روی این رودخانه در پای گردنه کماسمار، توسط سیدعلی خان.(جد خانواده امیرشاهی) سدی زده شده است.که در حال حاضر کاملا ویران شده و غیرقابل استفاده است. سد سیدعلی خان از قدیمی ترین سدهای کشور است. سد مزبور با قلوه سنگ و سنگ های تراش خورده و ملاط ماسه و آهک ساخته شده است. طول این سد، در حدود بیست متر و عرض دیواره آن در بالا ده متر و ارتفاع آن نیز ده متر است.  

آدرس

سد سیدعلی خان روی رودخانه ارنزک که از نزدیکی روستای میزوج واقع در ۲۰ کیلومتری شمال قزوین سرچشمه می گیرد قرار دارد. فقط به این نکته توجه داشته باشید در زمان هایی که بارش باران و خطر سیل وجود دارد از نزدیک شدن به این رودخانه اجتناب کنید.

سد قدیمی سیدعلی خان در قزوین
سد قدیمی سیدعلی خان در قزوین

پل شاه عباسی 

پل شاه عباسی قزوین از دیگر جاذبه های دیدنی این استان است که بر روی رودخانه شور قرار گرفته است. 

بوم گردی در استان قزوین

 در استان قزوین می توانید با سفر به روستا ها از طییعت گردی و بوم گردی لذت ببرید. روستای آتان، روستای اکوجان، روستای یله گنبد و روستای اندج، روستای حصار، روستای زرآباد از روستاهای دیدنی استان قزوین به شمار می روند. این روستاها به عنوان جاذبه های طبیعی قزوین یه شمار می رود.

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم. اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت. اطلاعات تکمیلی ااماعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره. دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید. تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

منابع

galiver724.com

iranpedia.ir

مطلب پیشنهادی

سرای سعدالسلطنه قزوین

سرای سعدالسلطنه قزوین را بیشتر بشناسیم. قزوین یکی از شهرهاي تاریخی و باستانی است که …

يك ديدگاه

  1. هورا بر هورا تور هورا بر هورا تور ………………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *