خانه / ایرانگردی / اصفهان / کاشان / خانه بروجردیها در کاشان

خانه بروجردیها در کاشان

به استان اصفهان و شهر کاشان خوش آمدید. خانه هاي تاريخي و منحصر به فرد کاشان. به عنوان گنجينه اي گرانبها از معماري اصيل ايراني پذيراي گردشگران و مسافران است. اين خانه ها، چون نگيني بر انگشتر آثار تاريخي اين شهرستان، جلوه نمايي مي کند. و گردشگران خوش ذوق و هنردوست سراسر ايران بلکه سراسر جهان را به خود جلب کرده است. حدود دو قرن پيش، زلزله مهيبي، شهر کاشان که در آن زمان. در زمره يکي از زيباترين شهرهاي جهان بود را به کلي ويران کرد. و آثار و بناهاي منحصر به فرد آن نابود شد. اما بعد از آن زلزله، والي مقتدر کاشان. مرحوم “عبدالرزاق خان”، اين خطه را بازسازي کرد. از اين رو بيشتر خانه هاي تاريخي اين شهرستان. مربوط به دوران قاجاريه و بعد از اين زلزله است. خانه بروجردیها در کاشان یکی از خانه های دیدنی ایران محسوب می شود.

خانه بروجرديها در محل سلطان امير احمد و خيابان علوي کاشان واقع است و توسط بازرگاني به نام حاج سيد حسن نطنزي در حوالي سال ۱۲۷۵ قمري در دوره قاجاريه ساخته شده است. در این پست به معرفی خانه بروجردیها در کاشان در استان اصفهان پرداخته ایم. اطلاعاتی در مورد معماری، قسمتهای مختلف ساختمان و نحوه دسترسی به این خانه ارائه شده است.

  • حانه بروجردیها در کاشان
    حانه بروجردیها در کاشان
  • خانه بروجردی ها در کاشان
    خانه بروجردی ها در کاشان
  • خانه بروجردی ها در کاشان
    خانه بروجردی ها در کاشان
  • خانه بروجردی ها در کاشان
    خانه بروجردی ها در کاشان
  • خانه بروجردی ها در کاشان
    خانه بروجردی ها در کاشان

خانه بروجردیها در کاشان

خانه بروجردی ها متناسب با خصوصیات اقلیمی. و شرایط آب و هوایی منطقه کویری کاشان طراحی و ساخته شده. به گونه ای که در گرمای شدید تابستان هوای خنک و بسیار مطبوعی. از طریق بادگیرهای واقع در بالای پشت بام. به صورت طبیعی و دائمی به زیرزمین ها سرازیر شده. و در آنها جریان می یابد. خانه بروجردیها در کاشان به طور کلی شامل دو بخش بیرونی و اندرونی است. که سر در اصلی و هشتی ورودی بین این دو بخش مشترک است.

تاریخچه ای بر خانه بروجردیها در  کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *