خانه / جهانگردی / برج ساعت تفلیس در کشور گرجستان

برج ساعت تفلیس در کشور گرجستان

یکی از نمادین ترین سازه های منطقه تفلیس قدیم و در واقع یکی از مدرن ترین آنها.برج ساعت تفلیس است.که به نظر می رسد از دنیای قصه ها بیرون آمده است. برجی که شبیه ساعت قصه ها است.برج ساعت تفلیس در کنار مرکز تئاتر عروسکی گابریادزه واقع شده است.این برج ساعت  یکی از ساختمان های غیر معمول شهر است.

به سمت خیابان قدیمی شهر می رویم. این برج واقعا یک ساختار عجیب و غریب است. یک برج در آستانه سقوط. یک ساعت بزرگ در وسط برج غرق شده نشسته است. با یک ستون محکم در کنار آن. در حالی که به این برج نگاه میکنیم با خود فکر می کنیم که این برج یک برج افسانه ای و قدیمی است. در حالی که این یک ساختار قدیمی نیست بلکه این یک برج مدرن است.

 برج ساعت تفلیس چند سال قبل توسط ریزو گابریادزه (Rezo Gabriadeze).که یک عروسک گردان حرفه ای و نویسنده نمایش های عروسکی می باشد ساخته شده است. در حقیقت در طول نوسازی ساختمان تئاتر گابریادزه ساخته شد. این برج را با استفاده از صدها کاشی ساخته دست خود، بنا کرد.

برج ساعت تفلیس در کشور گرجستان
برج ساعت تفلیس در کشور گرجستان

بهترین زمان تماشای برج ساعت تفلیس

اگر در شهر تفلیس به گشت و گذار مشغول هستید یا تصمیم دارید به این شهر سفر کنید. حتما از برج ساعت تفلیس دیدن کنید. بهترین زمان برای تماشای این ساعت هر روز راس ساعت ۱۲ ظهر است.که به صدا در می آید. برای هر بار اعلام ساعت، فرشته ای از دری تعبیه شده در بالای ساعت بیرون می آید و با چکشی که در دست دارد به زنگ ضربه می زند و آن را به صدا در می آورد. عصرها و در ساعت هفت بعد از ظهر محلی ها و توریست ها می توانند شاهد یک نمایش عروسکی کوتاه به نام چرخه زندگی ” Circle of Life” نیز در اطراف این برج باشند.

برج ساعت تفلیس در کشور گرجستان
برج ساعت تفلیس در کشور گرجستان

برای اطلاعات بیشتر برای سفر به کشور گرجستان کلیک کنید.

منابع

atlasobscura.com

مطلب پیشنهادی

فرهنگ گرجستان

فرهنگ گرجستان

گرجستان کشوری است با فرهنگی بسیار غنی وباستانی با پیشینه ی چندهزارساله.دانش و شناخت آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *