خانه / ایرانگردی / زنجان / پارک بانوان زنجان

پارک بانوان زنجان

به شهر زنجان خوش آمدید. در روزگاری که زنان علاوه بر مادر بودن، پا به‌پای مردان در عرصه‌های مختلف اجتماع فعالیت می‌کنند ضرورت وجود فضایی که در آن با حفظ حریم و امنیت کامل بتوانند به فعالیت‌های ورزشی و تفریحی بپردازند. بیش از گذشته احساس می‌شود. پارک بانوان یکی از این فضاهای اختصاصی است. که در راستای قوانین کشور جهت تفریح و سرگرمی برای زنان جامعه ایرانی ایجادشده است. که در سال‌های اخیر در بسیاری از شهرهای کشور ازجمله زنجان راه‌اندازی و با استقبال خوبی از سوی بانوان مواجه شده. روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر و در مراسم‌های خاص حدود ۵۰۰۰ نفر در این پارک حضور می‌یابند. و ورود پسران زیر ۷ سال نیز در این پارک مجاز می­باشد. در این پست به معرفی پارک بانوان زنجان پرداخته ایم.و اطلاعاتی در مورد امکانات، آدرس و برنامه هایی که در این پارک اجرا می شود ارائه شده است.

  • پارک بانوان زنجان
    پارک بانوان زنجان
  • پارک بانوان زنجان
    پارک بانوان زنجان
  • پارک بانوان زنجان
    پارک بانوان زنجان
  • پارک بانوان زنجان
    پارک بانوان زنجان

امکانات پارک بانوان زنجان

امکانات ورزشی و فرهنگی مناسبی در این پارک ایجاد شده که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. فرهنگسرا، پیست اسکیت، سوله ورزشی، دوچرخه، وسایل ورزشی در محیط باز، استخر، زمین والیبال و بسکتبال با توپ رایگان، زمین بدمینتون از امکانات فرهنگی و ورزشی این مجموعه به شمار می‌رود.این پارک شامل غرفه‌هایی برای ارائه صنایع‌دستی و فروش غذاهای خانگی می‌باشد.

  • ست ورزشی پارک بانوان زنجان
    ست ورزشی پارک بانوان زنجان
  • استخر پارک بانوان زنجان
    استخر پارک بانوان زنجان
  • استخر پارک بانوان زنجان
    استخر پارک بانوان زنجان
  • پیست پیاده روی پارک
    پیست پیاده روی پارک

پیست اسکیت، مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی

پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری هم از دیگر امکانات این پارک است.در این پارک مسیر دوچرخه‌سواری از مسیر پیاده‌روی تفکیک‌شده.علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری می‌توانند از دوچرخه‌های موجود در این پارک نیز استفاده کنند.در ضمن ورود به این پارک برای بانوان با دوچرخه شخصی رایگان است و هیچ ورودیه ای اخذ نمی‌شود.

  • فرهنگسرای زندگی پارك بانوان زنجان
    فرهنگسرای زندگی پارك بانوان زنجان
  • فرهنگسرای زندگی پارك بانوان زنجان
    فرهنگسرای زندگی پارك بانوان زنجان
  • فرهنگسرای زندگی پارك بانوان زنجان
    فرهنگسرای زندگی پارك بانوان زنجان
  • پیست دوچرخه سواری پارک بانوان زنجان
    پیست دوچرخه سواری پارک بانوان زنجان

برنامه‌هایی که در پارک بانوان اجرا می‌شود

ورزش صبحگاهی نيز در فصل‌های بهار و تابستان با حضور مربي مجرب انجام می‌شود.عموم بانوان می‌توانند در روزهای فرد از ساعت ۷/۳۰ صبح الی ۸/۳۰ از خدمات ورزشي ارائه‌شده استفاده نمايند.در ضمن ورزش عصرگاهی در این مجموعه با حضور مربی برگزار می‌شود.همچنين در برخی از روزها کلاس‌های کارگاه رایگان جعبه آرایی، تربیت کودک، سفره آرایی، مهارت های زندگی، صنایع دستی، چرم دوزی، نقاشی و عروسک سازی، نمد دوزی، بافت مو برگزار می شود. برگزاری کلاس ورزشی ایروبیک از برنامه‌های دیگر این پارک است.

  • پارک بانوان زنجان
    پارک بانوان زنجان
  • نمایی از استخر پارک بانوان زنجان
    نمایی از استخر پارک بانوان زنجان

قابل توجه تیم های ورزشی بانوان

تیم های ورزشی بانوان که برای مسابقات به شهر زنجان سفر می کنند، جهت آماده سازی و تمرینات تیم می توانند از این پارک استفاده کنند.

آدرس پارک بانوان زنجان

پارک بانوان زنجان در بزرگراه ۲۲ بهمن، در قسمت شمال غربی پارک ملت واقع شده است. برای رفتن به این پارک می توان از خط واحد و تاکسی استفاده کرد.

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم. اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت. اطلاعات تکمیلی اعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره. دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید. تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

استان زنجان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری است. گنبد تاریخی سلطانیه بزرگترین گنبد آجری جهان در این استان و در شهر سلطانیه قرار دارد. شهر زنجان از قدیمی‌ترین شهرهای ایران هست. بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین بازارسرپوشیده ایران. در دل این شهر تاریخی جای گرفته. مسجد جامع زنجان (مسجد سید) و مسجد چهل ستون و مسجد سید فتح‌الله زنجان نیز در نزدیکی این سرا قرار دارد. در این شهر اماکن دیدنی تاریخی و گردشگری دیگری نیز وجود دارد. همانند رختشوی‌خانه زنجان. حمام‌های قدیمی. مساجد قدیمی، کاروانسراها همانند کاروانسرای ملک، سرای حاج علی قلی وموزه مردان نمکی وغیره.

گردآوری اطلاعات: سایت هوراتور www.horatour.ir 

منابع

 

مطلب پیشنهادی

کاروانسرای حاج فرج عباسیون در بازار زنجان

سرای حاج فرج عباسیون واقع در بازار بزرگ زنجان

به شهر زنجان خوش آمدید. سرای حاج فرج عباسیون در بازار بزرگ زنجان. و در قسمت بازار بالا قرار گرفته است. این سرا در شرق سرای تیرچی لر و در روبروی امامزاده سید ابراهبم در خیابان توحید واقع شده است. دالان ورودی این سرا در وسط ضلع شمالی بنا به خیابان توحید باز می شود. همچنین مانند سراهای همجوار در ضلع جنوبی دارای ورودی بوده.، که دسترسی محلی به سرا را فراهم می آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *