خانه / ایرانگردی / زنجان / سراهای تخریب شده راسته امامزاده زنجان

سراهای تخریب شده راسته امامزاده زنجان

به شهر زنجان خوش آمدید. علاوه بر سراهایی که در پست های قبلی ذکر شد سراهای دیگری در راسته امامزاده وجود داشته.این سراها طی تحولات شهری تخریب و نوسازی شده و تغییر کاربری داده اند. ازجمله سراهای تخریب شده سرای بحرینی سرای انگورانی در شرق سرای تیرچی لر. سرای آسمانی در شرق سرای انگورانی و کاروانسرای طارمی ها بوده است.

نکته ای که در مورد سرای طارمی بایستی در اینجا اشاره کنم اینست که این سرا به خرید و فروش کالاهای اختصاص داشته است. که توسط کشاورزان و دامداران منطقه طارم برای عرضه و تبادل به بازار زنجان حمل می شده است اختصاص داشته.  همچنین این سرا محل استراحت طارمی ها بوده است. از آنجا که مالکیت این سرا ها در طی زمان تغییر کرده به همین دلیل کسبه و مردم هنگام پرسش اسامی مختلفی برای سراها ذکر کرده اند که بیشتر بر اساس نام مالک نامگذاری می شده اند. این سراهای تخریب شده در صورت بازسازی می توانند به مکان های گردشگری و توریستی تبدیل شوند. این سراها در بافت قدیمی و مرکز شهر و نزدیک به ورودی بازار زنجان و امامزاده سید ابراهیم هستند.

سخنی با خواننده عزیز

مطالب مربوط به این پست برگرفته از کتاب کتاب مجموعه بازار بزرگ زنجان – زمینه ها و سیر تحولات فرهنگی، تاریخی – اجتماعی موثر بر شکل گیری آن – نویسنده و مولف : علی نور اللهی) می باشد. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اماکن دیدنی و تاریخی بازار زنجان این کتاب را مطالعه فرمایید.

 امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت اطلاعات تکمیلی اعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به صورت متنی و … دارید لطفا با گروه هورا تور در میان بگذارید تا بتوانیم اطلاعات جامع تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

گردآوری اطلاعات: سایت هوراتورwww.horatour.ir  

منابع

 کتاب مجموعه بازار بزرگ زنجان – نویسنده و مولف : علی نور اللهی

مطلب پیشنهادی

سرای سندانی در بازار بزرگ زنجان

سرای سندانی در بازار بزرگ زنجان

سرای سندانی در بازار بزرگ زنجان و در قسمت بازار بالا قرار گرفته است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *