خانه / ایرانگردی / آذربایجان شرقی / کلیسای آدونتیست تبریز

کلیسای آدونتیست تبریز

همانطور که مستحضرهستید در تبریز شش کلیسا وجود دارد. یکی از این کلیسا ها ((کلیسای آدونتیست)) نام دارد. کلیسای آدونتیست تبریز در خیابان شریعتی، بعد از سه راهی  و در خیابان شهناز جنوبی واقع شده است  این کلیسا به نام پیروان فرقه خود کلیسای مسیحی آدونتیست نام گرفته است. کلیسای تاریخی و باستانی نیست ودارای ساختمانی ساده و کوچک بود و فاقد ویژگی‌های بارزی است که کلیسا های دیگر دارند برخلاف کلیساهای دیگر فاقد ناقوس است در ضمن در این کلیسا هیچ سلیبی بر فراز ساختمان آن به چشم نمی خورد. صحن کلیسا بسیار ساده است و چند ردیف نیمکت  و یک ارگ قدیمی اثاث دیگری در آن دیده نمی‌شود.مهراب ساده آن بلند تر از  کف صحنه کلیساست وبر دیوار های طرفین آن، ((احکام دهگانه خداوند)) الصاق شده که در سمت راست این احکام به زبان ارمنی و در سمت چپ آن به زبان  فارسی نوشته شده است. در کل این کلیسا بیشتربه تالار کوچک شبیه است تا کلیسا. اما چون بحث از کلیساهای تبریز در میان بوده لذا اشارت به دین کلیسا و بحث بسیار مجمل از معتقدات  فرقه آدونیست ضروری به نظر می رسد. کلیسای فرقهٔ آدْوِنْتیست در تبریز است که به صورت نیمه‌تعطیل درآمده‌است.  زیرا آدونتیستها یا انتظاریون تبریز چند خانواده بیشتر نبودند که اغلب به تهران مراجعت کرده اند. آدْوِنْتیست‌های تبریز شاخه‌ای پروتستان از مسیحیان ارمنی ایران هستند که تابع کلیسای آدونتیست‌های روز-هفتم بوده، ولی شمار آنان اندک می‌باشد.

 کلیسای آدونتیست تبریز
کلیسای آدونتیست تبریز

مسیر دسترسی: 

تبریز- خیابان شریعتی( شهناز) – بعد از سه راهی- کلیسای آدونتیست

نکته :

اگر علاقمند هستید تا از کلیسا در تبریز بازدید کنید باید  به  خیابان شریعتی بعد از سه راهی بروید. هرچندکه  در وبلاگ ها به این نکته اشاره شده بود که “وازرت ارشاد تبریز از تمامی کلیساهای سطح شهر تعهد نامه کتبی گرفته است که هیچ ایرانی غیر ارمنی حق ورود به کلیسا و یا حتی تهیه عکس از آن را ندارد و باید به بخش اقلیت های مذهبی این اداره رفته و اجازه نامه کتبی بگیرد.

سخنی با خواننده عزیز:

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع شده باشد. هرچند که در دنیای مجازی نمی توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد. در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت اطلاعات تکمیلی اعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به صورت متنی و … دارید لطفا با گروه هورا تور در میان بگذارید تا بتوانیم اطلاعات جامع تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

ایمیل :

horatour.info(at)gmail.com

تلگرام :

 ۰۹۳۸۳۸۹۴۳۳۲

جمع آوری اطلاعات : سایت horator.ir  (هوراتور)

منابع :

کتاب آثار باستانی آذربایجان- تالیف : عبدالعلی کارنگ

ویکی پدیا

spinews.ir

tabriz2018.org

مطلب پیشنهادی

روستای آستمال اذربایجان شرقی

روستای آستمال

کشور ایران کشوری است پهناور و وسیع و چهار فصل. هر گوشه از این کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *