خانه / ایرانگردی / زنجان / آبشار کله خانه (کوله خانه)

آبشار کله خانه (کوله خانه)

به استان زنجان و شهرستان ابهرخوش آمدید.استان زنجان داراي شهرها و روستاهای بسیاری است.ابهر بعد ازشهر زنجان دومين شهر پرجمعيت استان به شمار مي آيد. اين شهرستان داراي آثار تاريخي متعدد ميباشد.آثار تاريخي ثبت شده در يونسكو و همچنين استقرار كارخانه هاي فراوان و دارا بودن باغات و زمين هاي كشاورزي پر محصول، وهمچنین طبيعت زيبا از ويژگي هاي اين شهر به شمار مي آيد.در این پست توضیحاتی در مورد محل قرار گیری آبشار کله خانه (کوله خانه) داده شده است.

آبشار کله خانه (کوله خانه)
آبشار کله خانه (کوله خانه)

بعلت همجواري با استان هاي گيلان و قزوين و شهرستان هاي خرمدره و خدابنده و تاكستان و وجود ايستگاه راه آهن در شهر خرمدره از نقاط مناسبي به جهت گردشگري ميباشد.اين شهرستان به دليل واقع شدن در منطقه جغرافياي كوهستاني بستري مناسب جهت بازديد گردشگران است.

آبشار کله خانه (کوله خانه)
آبشار کله خانه (کوله خانه)

آبشار کله خانه (کوله خانه)

این آبشار در نزدیکی یک روستا به نام کله خانه قرار دارد. آبشار زيباي کله خانه (کوله خانه) در دره اي سرسبز و زيبایی قرار دارد. موقعيت مكاني اين آبشار در ۱۵ كيلومتري شمال شرقي شهرابهر است كه در مسير زيباي ييلاق مرشون (مرچين) قرار دارد. تفریحات و سرگرمی هایی که می توان در این منطقه انجام داد عکاسی و آبتنی می باشد. ضمنا این مکان برای شب مانی مناسب است.

آبشار کله خانه (کوله خانه)
آبشار کله خانه (کوله خانه)

چگونه به آبشار کله خانه (کوله خانه) برویم

اگر قصد سفر به آبشار کله خانه (کوله خانه) را دارید ابتدا باید به استان زنجان و شهرستان ابهر بروید. براي عزيمت به آبشار کله خانه بايد از سمت ابهر به رشت حركت كرده تا به روستاي كله خانه (کوله خانه) برسيم.در اين مسير باغات پربار و درختان سر به فلك كشيده و سپیدار و گردو قرار دارد.يك كيلومتر مانده به اين روستا مسير انحرافي خاكي در كنار جاده قرار دارد.كه به سمت اين روستا و آبشار می‌رود.بعد از عبور از اين مسير به رودخانه‌ای كوچكي رسيده كه ما را به سمت روستا هدايت می‌کند. مسير حركتي آبشار با عرض ۳۰/۱ و ارتفاعي بالغ‌بر ۳۰ متر دارد. بعد از عبور به قسمت انتهايي اين آبشار حوضچه‌ای وجود دارد كه محل مناسبي براي آب‌تنی است.

آبشار کله خانه (کوله خانه)
آبشار کله خانه (کوله خانه)

سایر مکان‌های گردشگری شهرستان ابهر

يكي از روستاهاي دیگر زيباي شهر ابهر روستاي وير است.كه در محدوده ابهر و نزديك به قدیمی‌ترین غار داش كسن است.اين روستا به دليل قرار داشتن در منطقه كوهستاني داراي آب‌وهوای سرد و خشك بوده است. معبد داش کسن يا همان مجموعه غارهاي داش كسن در حدود ۱۰ كيلومتري روستاي وير و ارتفاعات سر به فلك کشیده سلطانيه زيبا قرار دارد. كه در زمان ساسانيان عبادتگاهي به جهت آئين مهرپرستی بوده است. اين مكان به سده‌های اول و دوم ميلادي تعلق داشته كه معماري منحصربه‌فرد اين غار كه شامل نگاره‌ها و نقش‌ها است در زمان فرمانروايي حاكمان وقت آن پديدار گشته است كه اين آثار و نقش‌ها از نمونه‌های ارزشمند تاريخ معماري ايران بشمار می‌آید. از مهم‌ترین بناهای تاریخی و زیارتی می‌توان به بقعه امامزاده اسماعيل اشاره کرد.

سخنی با خواننده عزیز

امیدواریم مطالب مندرج شده در این پست برای شما مفید واقع‌شده باشد.هرچند که در دنیای مجازی نمی‌توان حس و حال بازدید واقعی را ایجاد کرد.در پایان از شما خواننده عزیز خواهشمندیم.اگر در مورد این پست و یا سایر مطالب سایت.اطلاعات تکمیلی اعم از عکس یا فیلم یا اطلاعات جدید به‌صورت متنی و غیره.دارید لطفاً با گروه هورا تور در میان بگذارید.تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری در اختیار خوانندگان گرامی قرار دهیم. از اینکه سایت هورا تور را انتخاب کردید ممنون هستیم.

منابع

www.raheeno.com

www.gt724.com

گردآوری اطلاعات: سایت هوراتور www.horatour.ir

مطلب پیشنهادی

کاروانسرای حاج فرج عباسیون در بازار زنجان

سرای حاج فرج عباسیون واقع در بازار بزرگ زنجان

به شهر زنجان خوش آمدید. سرای حاج فرج عباسیون در بازار بزرگ زنجان. و در قسمت بازار بالا قرار گرفته است. این سرا در شرق سرای تیرچی لر و در روبروی امامزاده سید ابراهبم در خیابان توحید واقع شده است. دالان ورودی این سرا در وسط ضلع شمالی بنا به خیابان توحید باز می شود. همچنین مانند سراهای همجوار در ضلع جنوبی دارای ورودی بوده.، که دسترسی محلی به سرا را فراهم می آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *